Eerste twee weken Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Nikki - WaarBenJij.nu Eerste twee weken Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Nikki - WaarBenJij.nu

Eerste twee weken Nieuw Zeeland

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

22 November 2016 | Nieuw Zeeland, Raglan

Ik ben nu 2 weken in Nieuw Zeeland. 3 november arriveerde ik in Auckland. De eerste dagen waren nogal wennen en soms pittig. Eerst had ik een oriëntatie vanuit de organisatie 123nz over werk, bankzaken etc. Daarnaast ben ik naar de haven, mount Eden en een foodmarket geweest. Ook heb ik een buspas aangeschaft van de organisatie Stray, dit is de everywhere pas. Je gaat dan via een bepaalde route door NZ, waarbij je op veel plaatsen kunt uitstappen en veel informatie krijgt over het land.

9 november vertrok ik naar Paihia, tijdens de busreis heb ik veel mensen ontmoet. Hierdoor begon ik plezier in het reizen te krijgen. Nog niet aangekomen in Paihia en de skydive was al gepland. Om 13 uur aangekomen in het hostel en om 13.45 werden we opgepikt voor de skydive. Dit voornamelijk door het supermooie weer. Het was gelukkig supergaaf!
De dag daarna gingen we naar Cape Reinga, dit is het noordelijkste punt van NZ. Tijdens de busreis reden we over de 90 mile beach, dit is gewoon strand wat dus echt een weg is waar op gereden wordt. Ook zijn we van hoge zandduinen gegleden met een board.
De dag erna ben ik met een boot naar Hole in the rock gegaan, waar ik ook dolfijnen heb gezien en de vele eilandjes (bay of inlands). In Paihia zijn we savonds vaak wat gaan drinken in een bar of op het strand. We hebben veel gelopen, op het strand gelegen en onder andere naar Haruru Falls (waterval) geweest.
14 november, op mijn verjaardag, zijn we met de ferry naar Russell geweest en hebben we gekajakt, heerlijk uitgegeten (visplateau) en afgesloten op het strand. Tussen 13 en 14 november was er een grote aardbeving, waar wij gelukkig niets van gemerkt hebben. Wel was er een waarschuwing voor tsunami gevaar.

Dinsdag 15 november vertrokken we terug naar Auckland, waar ik niet veel aan vond. We hebben wat geshopt, uitgebreid gekookt, in de zon gezeten en dat was het wel.

Ik was dan ook erg blij om 18 november verder te gaan naar Hahei. Daar zijn we naar Hot water beach geweest. Hier kon je een gat graven en er kwam stomend warm water uit, als een soort thermaal bad en hadden we een bbq.
De dag erna zijn we naar Cathedral Cove gelopen en savonds naar de sterrenhemel gekeken, wat super mooi en helder was. Ook heb ik hier in de zee gezwommen. In Hahei zijn we naar een wijnproeverij geweest, hebben we bloemenkransen voor ons haar gemaakt haha, onze zelf benoemde hippie dag. Het was ongeveer een uur lopen, maar op de terugweg werden we door een aardige vrouw opgepikt en afgezet bij ons hostel.

Tot nu toe is het reizen naar NZ de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt. Elke dag bezig, erop uit, geen make-up, niet druk maken hoe je erbij loopt, geen tv, weinig op je telefoon kijken, geen idee van tijd en welke dag het is. Ook het slapen in hostels valt me reuze mee, net als het delen van douche en wc. Het leuke is dat ik veel complimenten heb gekregen over hoe licht ik reis, top! De grootste nadelen zijn het koken en alles meeslepen naar de douche.

  • 22 November 2016 - 22:22

    Henny Van De Weijer:

    Hoi Nikki,
    Leuk om je verslag over de eerste twee weken te lezen.
    We zien wel dat je volop geniet, ga hier vooral mee door.
    Blijf ook schrijven, dan kunnen wij mee genieten met jouw avontuur.
    Heel veel plezier, geniet, en heel veel groetjes van ons allemaal!!!!

  • 23 November 2016 - 05:52

    Shirley :

    Hey Nikki,

    Wat leuk dat je dit nu zo schrijft, kunnen we lekker op ons gemak
    lezen hoe het met je gaat en wat je doet en waar je gaat.
    Ik vindt het super fijn voor je dat het je zo goed bevalt!

    Geniet er lekker van meid, je verdiend 't!

    Liefs en een dikke knuffel van Anouar

  • 23 November 2016 - 06:55

    Nikki:

    Dankjullie! Ik zal zeker vaker schrijven! Liefs en groetjes terug!

  • 23 November 2016 - 08:36

    Ben En Riek:

    Hallo ! Nikki,

    Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat en wat al een avontuur tot nu toe.
    Je gaat zeker nog meer beleven in het zo te zien mooi NZ.
    Ga verder met genieten met je avontuur en tot schrijfs !

    groetjes Ben en Riek

  • 23 November 2016 - 09:30

    Nikki:

    Tot schrijfs!!

  • 23 November 2016 - 11:13

    Maria Van Lierop:

    Wat is dit leuk, zo'n persoonlijk verslag !!
    Groetjes van pap en mam

  • 23 November 2016 - 18:05

    Els:

    Ha Nikki,
    Wij zijn best wel een beetje jaloers op je !! Maar vinden het fijn dat dit de juiste beslissing voor je was. En we zien wel dat je geniet. Mooi land, zo te zien. Fijn dat je ons zo op de hoogte kan houden. Ga vooral zo door. Nou, vele groetjes , ook van Jaap en Paul en we kijken uit naar het volgende reisverslag en foto's.

  • 23 November 2016 - 23:00

    Nikki:

    Groetjes terug!!

  • 26 November 2016 - 07:20

    Aukje:

    Ha Nikki

    Wat super leuk om zo op de hoogte te blijven van jouw belevenissen. Heel fijn om te horen dat het zo goed bevalt. Al zoveel gezien en ondernomen in zo'n korte tijd...heel gaaf! Ga vooral door met genieten!

    Groetjes Tom, Aukje en Timme

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Raglan

Nieuw-Zeeland

Reizen & werken in Nieuw-Zeeland.

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2017

Zuideiland nz

02 Maart 2017

Update

14 December 2016

14 december 2016

30 November 2016

Eind november 2016

22 November 2016

Eerste twee weken Nieuw Zeeland
Nikki

Actief sinds 16 Okt. 2016
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 5580

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 30 November -0001

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: