14 december 2016 - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Nikki - WaarBenJij.nu 14 december 2016 - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Nikki - WaarBenJij.nu

14 december 2016

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

14 December 2016 | Nieuw Zeeland, Tongariro

14 december 2016


De eerste week van december was ik nog in Rotorua. We zijn hier vooral veel uitgeweest, beerpong gespeeld en volleybal. Ook ben ik naar Rainbow springs geweest, waar ik onder andere kiwi's (de vogels, niet het fruit;)) heb gezien.

6 december vertrok ik naar Te Kaha, dit wat echt een paradijs. We hebben hier in de oceaan gezwommen, in de hottub gezeten met uitzicht over de oceaan. In de hottub gekeken naar de zonsondergang tot aan het maanlicht.
Daarna gingen we richting Gisborne, waar we pijlstaartroggen mochten aaien en voeren. Een was wel meer dan 100-200 kg en ze duwden tegen je aan. Ook hebben we hier pinguïns in het wild gezien op het strand. smorgens stonden we om vijf uur op om de zonsopgang te zien. In Gisborne is de allereerste plek waar de zon opkomt. Daarna gingen we ons klaarmaken voor de busreis, maar eerst zagen we nog orka's in het wild, dit was zo gaaf. Toch hoop ik ze nog een keer beter te zien. Ook zijn we naar het meest oostelijke punt van nz geweest.

Van Gisborne vertrokken we weer terug naar Rotorua voor twee nachten. Hier voornamelijk uitgegaan en gechilld, aangezien ik hier alles qua omgeving wel gezien had.

10 december vertrok ik naar Lake Aniwhenua. Hier werden we door een maori rondgeleid naar carvings in de muur. Daarna werden we ontvangen met een ceremonie van maori's waarbij werd gezongen. De gebouwen waren erg mooi.
Daarna gingen we naar Kohutapu lodge, dit werd gerund door een maori familie. Hier kon je diverse activiteiten doen. Ik heb een armband gemaakt van een blad.. alweer vergeten welk blad haha. En ik heb een vechtkunst geleerd en de Haka. Ze hadden voor ons een heerlijke maaltijd gemaakt dmv stoom onder de grond, ook wel hangi genoemd.
De dag daarna vertrokken we naar Whakahoro. Tijdens de busreis hebben we gezwommen in een Hot springs meer met waterval (een soort natuurlijke hottub). We zijn ook langs de Huka falls gereden. Eindbestemming van deze dag was Blue dock station, genoemd naar de zeldzame Blue dock eend.
Hier ben ik gaan paardrijden. Voor de skydive was ik niet echt nerveus, voor het paardrijden wel. Maar het was echt gaaf, de omgeving was zo mooi. Allemaal schapen en koeien op groene heuvels (klinkt saai, was het niet. De foto's geven niet weer hoe mooi het was). Je kon hier ook op jacht gaan. Stiekem baal ik wel dat ik dat niet heb gedaan, maar soms moet je kiezen. Ze schieten trouwens alleen op dieren die op bedreigde diersoorten jagen, dus niet voor de lol.

Gisteren hebben we de Tongariro crossing van 19.4 km gedaan. De uitzichten waren geweldig. Ook heeft lord of the rings zich hier afgespeeld.

Ik heb weer veel leuke mensen ontmoet. Het fijne is ook dat velen hetzelfde denken als ik en sommigen erg goede tips en ideeën hebben. Vandaag ben ik als enige nog in de lodge. Vandaag regent het, dus heerlijk een dagje alleen chillen, tv kijken, lezen, niks doen, precies waar ik aan toe ben nu.

  • 17 December 2016 - 07:33

    Aukje:

    Ha Nikki

    Ongelofelijk wat je in een korte tijd al gezien en ondernomen hebt. Klinkt als een hele mooie reis in een prachtig land. Pijlstaartroggen, orka's en pinguins...dat is ff wat anders dan de ezel van de kerststal waar wij gisteren met Timme zijn gaan kijken

  • 17 December 2016 - 21:31

    Nikki:

    Heey Aukje,
    Leuk dat jullie met Timme naar de kerststal geweest zijn!
    Ik blijf de komende acht weken in Wellington. Voor een paar uurtjes receptie werk heb ik gratis accommodatie. Nu ga ik nog op zoek voor een betaalde baan ernaast.
    Groetjess!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tongariro

Nieuw-Zeeland

Reizen & werken in Nieuw-Zeeland.

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2017

Zuideiland nz

02 Maart 2017

Update

14 December 2016

14 december 2016

30 November 2016

Eind november 2016

22 November 2016

Eerste twee weken Nieuw Zeeland
Nikki

Actief sinds 16 Okt. 2016
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 5592

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 30 November -0001

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: