Zuideiland nz - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nikki - WaarBenJij.nu Zuideiland nz - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nikki - WaarBenJij.nu

Zuideiland nz

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

30 Oktober 2017 | Nieuw Zeeland, Wellington

Op 11 oktober nam ik de ferry naar het zuidereiland van Nieuw-Zeeland. Ik arriveerde laat in Picton. De dag erna heb ik Picton verkent en ging ik met de Stray bus naar Abel Tasman National Park, waar ik meteen naar het strand ging. De dag erna deed ik een hike van ongeveer 8 uur in het National Park, waar het weer geweldig was.
Daarna ging ik met een lange busrit naar Westport, waar het flink regende, dus besloten we de Lord of the rings 2 en 3 te kijken. De dag daarop vertrokken we naar Franz Josef (dit is een gleyser), waar ik ging uit eten met een vriendin uit Wellington die daar toevallig ook was. De dag hierna zou ik met een helicopter landen op de gelyser en een hike op het ijs doen. Doordat het te bewolkt was ging dit helaas niet door. Erg teleurstellend, maar het is de natuur. Dag erop vertrokken we naar Wanaka, erg mooie natuur daar, ook de beroemde ‘ Wanaka tree’ is hier te vinden. Na Wanaka ging ik op weg naar Queenstown, waar ik helaas erg weinig tijd had. Omdat ik het zuidereiland redelijk snel reis, heb ik niet overall veel tijd om door te brengen. De dag erna gingen we naar Milford Sound, hier deed ik een cruise. We hebben overnacht in Gunns Camp, alles is hier geprobeerd om in oude staat te behouden en was erg afgelegen. Zo warden bijvoorbeeld het douchewater warm gehouden door een kachel. Daarna reden we naar Invercargill om daar met de ferry naar Stewart Island te gaan. Stewart Island is het meest zuidelijke punt van Nieuw-Zeeland, dichterbij Antartica kun je niet komen. Als je geluk hebt kun je de Southern Lights zien, maar helaas was ik in de lente hier en dan kun je dit niet zien.Wel zagen we wilde penguins en hebben gezocht naar kiwi’s (vogel), maar helaas geen gezien. Je hebt hiervoor rood licht nodig en ze zijn meestal alleen wakker in de nacht. De dag erna heb ik diverse hikes gedaan. De terugweg met de ferry was erg wild, veel mensen warden misselijk, gelukkig was ik voorbereid haha. Diezelfde dag reden we met de bus terug naar Queenstown.22 oktober vertrokken we naar Mount Cook. Het weer was erg slecht, desondanks een korte hike gedaan en mooie foto’s kunnen nemen. In het hostel hadden ze zelfs een bad, daar dus gebruik van gemaakt. De dag erop met de bus naar Christchurch, deze stad is nog steeds aan het opbouwen van de grote aardbeving van 7 jaar geleden. Hier ben ik onder andere naar de Botanical gardens geweest. Dit was het einde van mijn reis met Stray. De dag ern aging ik met OV naar Kaikoura. Ik kwam daar vroeg aan en het weer was fantastisch. Ik deed een hike en relaxte op het strand. Ik ging op tijd naar bed want de dag erna was mijn Whale watch, waar ik al eeuwen naar uitkeek, maar vanwege de aardbeving vorig jaar heb moeten uitstellen omdat de wegen opgebouwd moesten worden. Helaas heb ik geen walvis gezien, normaal is een kans van 95% dat je ze ziet, maar natuurlijk zag ik er geen haha. Ik kreeg wel het geld terug, dus dat is mooi, hopelijk zal ik ze in Australie zien. Wel heb ik dolfijnen, zeehouden en albatrossen gezien tijdens de tour. Daarna heb ik genoten van het weer en nam ik de bus terug naar Christchurch. Daar heb ik een nacht geslapen en de vlucht terug naar Wellington genomen. In Wellington verblijf ik voor 7 nachten bij vrienden, voordat ik vlieg naar Melbourne, Australie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nieuw-Zeeland

Reizen & werken in Nieuw-Zeeland.

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2017

Zuideiland nz

02 Maart 2017

Update

14 December 2016

14 december 2016

30 November 2016

Eind november 2016

22 November 2016

Eerste twee weken Nieuw Zeeland
Nikki

Actief sinds 16 Okt. 2016
Verslag gelezen: 1038
Totaal aantal bezoekers 5577

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 30 November -0001

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: